Vilka program ingår?
Beroende på vilken programvaruversion du väljer finns det skillnader i de program som ingår. Vi förklarar vilka program som finns tillgängliga och vilka uppgifter de utför.
Microsoft Word
Word är det överlägset mest använda ordbehandlingsprogrammet i världen. Det ingår i Office-paketet för både Windows och Mac. Programmet lämpar sig inte bara för privat bruk utan även för företag.
Enkelt uttryckt: Microsoft Word har alla nödvändiga funktioner för att göra ett skriftligt arbete redo för publicering. Förutom textformatering kan Word också användas för att redigera dokument grafiskt. Dessutom stöder programmet administrativa affärsprocesser som t.ex. skapandet av seriebrev.
Microsoft Excel
Microsoft Excel är det mest använda kalkylprogrammet. Du kan inte bara skapa tabeller utan också utföra omfattande beräkningar med formler och funktioner. Resultaten kan utvärderas med hjälp av funktioner för sortering, gruppering och filtrering samt pivottabeller och visas grafiskt i diagram.
För att få en bättre överblick har Excel olika arbetsböcker med olika flikar. Du kan skapa 65 000 flikar per arbetsbok
Microsoft PowerPoint
PowerPoint är ett Microsoft-program som du kan använda för att skapa presentationer. Precis som Word och Excel finns det för Windows och Mac.
Microsoft PowerPoint anses vara ett sidorienterat program, eftersom det finns omfattande designalternativ för varje bild. Designalternativen är mycket mångsidiga. Om du vill infoga texter, grafik, tabeller och diagram eller multimedieinnehåll som filmer och ljud är helt upp till dig. Det finns många effekter för bildövergången.
Microsoft Access
Liksom de andra programmen finns MS Office Access som ett enskilt kontorsprogram eller som en del av Office-paketet. Programvaran är endast tillgänglig för Windows och är särskilt lämplig för företag. Med Access kan du främst skapa och hantera databasprogram. Dessa kan skapas både som appar för datorn och för webbläsaren. Därefter kan databaserna göras tillgängliga för respektive kollegor.
Microsoft Publisher
Microsoft Publisher är ett program för desktop publishing. Det används för att skapa tryckta publikationer, rubriker för e-post och produktpresentationer. Du kan också skapa gratulationskort och inbjudningar. Programmet skiljer sig från MS Word genom att fokus i detta fall ligger på att redigera layouten.
Applikationen riktar sig till mindre företag och privatkunder. Eftersom designmallar redan ingår kan innehållet redigeras och publiceras snabbt.
Microsoft Outlook
MS produktsortiment kompletteras med e-posttjänsten Outlook. Där kan du ta emot och hantera e-post så snart du har skapat din e-postadress.
Förutom e-postfunktionen finns det också en integrerad kalender där du kan överföra möten direkt från ett e-postmeddelande till respektive datum. På så sätt undviker du fel när du överför datum och tid. Du kan få tillgång till arkiverade e-postmeddelanden och möten när som helst - även utan internet.
Microsoft Office 2007: Marknadslansering och utveckling
- En ny Office-version med kodnamnet "Office 12" tillkännagavs 2005.
- I samband med WinHEC (Windows Hardware Engineering Conference) presenterade Bill Gates Beta 2 den 23 maj 2006. Microsofts betaprogram gjordes tillgängligt för testning. Från slutet av maj till slutet av oktober 2006 laddades versionen ner 3,5 miljoner gånger. Bara i Tyskland gjordes 500 000 nedladdningar.
- Den 14 september 2006 presenterades en teknisk uppdatering av Beta 2 som innehöll vissa ändringar av användargränssnittet. Dessutom har programfel i Beta 2-versionen åtgärdats.
- Betafasen avslutades den 30 oktober 2006 och sedan dess kan versionen inte längre laddas ner. Bara några dagar senare var utvecklingen avslutad och tillverkningen kunde påbörjas. Efterföljaren till Office 2003 kom ut på marknaden för enskilda användare den 30 januari 2007 samtidigt som operativsystemet Windows Vista. Företag kunde köpa både Office 2007 och Windows Vista redan i november 2006.
- Efterföljaren Office 2010 kom ut på marknaden samma år.
- Den 10 oktober 2017 upphörde Microsoft med det tekniska stödet för Office 2007.
Dessa innovationer väntar på dig
- För första gången har Office 2007 inte den välbekanta menystrukturen och de vanliga verktygsfältet. I den här versionen har menystrukturen ersatts av ett multifunktionsfält, även kallat band. Fördelen med detta är att kommandona grupperas tillsammans och att dessa i sin tur grupperas i flikar. På så sätt blir programmet tydligare och du kan snabbare välja de önskade funktionerna.
- Standardflikarna i ett kontorsprogram utökas med olika punkter som är tillgängliga beroende på sammanhanget. Det finns två typer: Programflikar, som endast kan väljas i ett visst visningsläge, och kontextflikar, som är tillgängliga när du arbetar med t.ex. grafik, tabeller och diagram.
- En annan ny funktion i Office 2007 är så kallade Live Previews. Formatfunktioner, mallar och mönster visas i en förhandsgranskning i realtid i dokumentfönstret.
- Med den här versionen introducerar Microsoft ett nytt standardformat (OpenXML) baserat på XML. Tidigare modeller av MS Office kan öppna och redigera formatet med hjälp av en gratis konverterare.
- Kompatibilitetsläget gör det möjligt att spara i gamla filformat. Detta innebär att dokumenten kan läsas enkelt även med äldre Office-versioner för Windows och Mac.
- Microsoft Office 2007 introducerar också ett nytt exportformat (XPS) som liknar PDF.
Vilken version av Office 2007 är lämplig för vilken användare?
Wiresoft® erbjuder Office 2007-programmet i tre olika versioner. Vi visar vilka som finns tillgängliga och vilka som är bäst lämpade för den tillämpning du planerar.
Professional Plus
Denna version är särskilt lämplig för företagskunder. Professional Plus underlättar ditt dagliga arbete på kontoret. Tack vare en mängd enkla och intuitiva program kan du enkelt kartlägga ditt företags processer och säkerställa ökad effektivitet. Den mångsidiga mjukvarulösningen Office är tillgänglig för företagskunder som en nedladdning och är utrustad med alla program i Microsofts välkända produktsortiment.
Dessa program kan användas
- Microsoft Word 2007
- Microsoft Excel 2007
- Microsoft PowerPoint 2007
- Microsoft Access 2007
- Microsoft Publisher 2007
- Microsoft Outlook 2007
Företag
Oavsett om du är på jobbet eller hemma kan du med Enterprise-versionen av Office 2007 få ut det mesta av ditt arbete oavsett var du befinner dig. Det spelar ingen roll om du använder en dator, telefon eller webbläsare. Samma program är tillgängliga som för Professional Plus. På Wiresoft® får du den fullständiga versionen som en licens för en användare med en andra användningsrätt.
Standard
Office Standard-2007 riktar sig främst till privata användare och småföretag som behöver ett urval av produktivitetsverktyg. Standardversionen är en kontorsprogramvara med grundläggande program som gör att du kan utföra uppgifter snabbt och enkelt. Oavsett om du vill utforma tydliga dokument, skapa kalkylblad eller presentationer och hantera e-post, kalenderposter och kontakter - allt är möjligt.
Dessa program ingår:
- Microsoft Word 2007
- Microsoft Excel 2007
- Microsoft PowerPoint 2007
- Microsoft Outlook 2007
Hur installerar jag Office 2007 i Windows 10?
Office 2007 stöds inte längre i vanliga fall, men du kan fortfarande installera och använda det i Windows 10. Vi visar dig steg för steg hur du bäst går tillväga:
Installera Microsoft Office 2007
- Sätt in cd-skivan i enheten. Om installationsguiden inte startar automatiskt, gå till CD-enheten och välj "SETUP.EXE".
- Du kommer att bli ombedd att ange produktnyckeln. Skriv in den. Produktnyckeln finns vanligtvis på ett klistermärke på cd-höljet.
- Läs Microsofts licensvillkor för programvara och godkänn dem. Klicka nu på "Next" (nästa).
- Följ anvisningarna. När du har installerat Office 2007 kan du stänga fönstret.
Aktivera Microsoft Office 2007
För att se till att alla Office-program fortsätter att fungera utan problem måste du fortfarande aktivera Office.
- Klicka på knappen Microsoft Office. Klicka sedan på "Alternativ" och "Aktivera Microsoft Office".
Du bör också känna till följande
Det finns inte längre några säkerhetsuppdateringar, stödalternativ av något slag eller uppdateringar för prestanda och kompatibilitet för Microsoft Office 2007. Leverantören Microsoft upphörde med dessa tjänster i oktober 2017. Det är fortfarande möjligt att använda alla Office 2007-program. Det kan dock förekomma säkerhetsbrister. Upptäck därför nyare programpaket som Office 2013, Office 2016 och Office 2019.
För ägare av Apple-produkter finns också Office för Mac. Oavsett om du är privatanvändare, student eller företag hittar du rätt utgåva för varje användningsområde.
Beställ MS Office hos Wiresoft® - snabbt och okomplicerat
Beställ Office 2007 enkelt i Wiresofts webbshop®! Hos oss får du inte bara överkomliga priser utan också förstklassiga produkter. Undrar du varför programvarulicenser är så billiga hos oss jämfört med andra leverantörer? Denna fråga är lätt att besvara. Vi förvärvar begagnade licenser i samband med uppköp, fusioner eller konkurser och erbjuder dem till ett reducerat pris. Principen om återvinning av begagnad programvara är värdefull för både säljande och köpande företag. Den stora fördelen för dig: Alla Microsoft Office 2007-program kan användas utan begränsningar!
Eftersom leveransen av varorna uteslutande sker digitalt finns det inga ytterligare kostnader för dig. MS Office-paketet är tillgängligt för dig efter högst 24 timmar. Betala bekvämt med en betalningsmetod som du själv väljer. Vi erbjuder förskottsbetalning, PayPal, kreditkort, omedelbar banköverföring och köp på konto.